“Pravi igrači će na pripreme doći spremni, ali postoji jedna velika opasnost”

Biotrening HUB kategorije:

Foto: Pixsell

KRAJEM travnja ili najkasnije početkom svibnja sportski savezi i olimpijski odbori trebali bi objaviti odluke o nastavku treninga u klubovima, odnosno početku priprema za nastavak sezone prekinute pandemijom koronavirusa.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo još nije odobrio nastavak treninga vrhunskim sportašima u uvjetima osobne sigurnosti, koje je zatražio Hrvatski olimpijski odbor, ali je na primjer Hajduk dobio dopuštenje za individualne treninge igrača koje treneri prate putem GPS sustava dok oni treniraju na Poljudu.

Diljem svijeta situacije i pravila su različita, negdje se još uopće ne smije trenirati, negdje smije individualno, a negdje i u skupinama. Prije ili kasnije sve će se vratiti na staro i prekinute sezone trebale bi se dovršiti tijekom ljeta.

I sportašima i klubovima i trenerima razdoblje od odluke o nastavku priprema do stvarnog nastavka sezone bit će vrlo izazovno i jedinstveno u odnosu na sve pripreme koje su ikad prolazili. Na tu smo temu razgovarali s Lukom Milanovićem, kondicijskim trenerom hrvatske nogometne reprezentacije.

“Pripreme će svakako morati biti drukčije nego one standardne ljetne ili zimske, prvenstveno zato što će biti kraće i vrlo specifične. Radit će se najviše na taktičkim i tehničkim zahtjevima jer su vrhunski igrači bazično u dobrom stanju, ali ne i specifično situacijski, odnosno svima fali pravih nogometnih treninga”, rekao je Milanović na početku razgovora pa pojasnio kako to funkcionira na najvišim razinama.

“Ozbiljni klubovi odavno su dogovorili bazične pripreme za igrače kod kuće, omogućili im pokretne trake i bicikle, iako oni najbolji ionako doma imaju svu tu opremu, kao i privatne trenere. Igrači će se svakako vratiti u boljem stanju od onog u kojem dolaze na početak normalnih priprema.”

Očekuje se da pripreme neće trajati dulje od dva ili maksimalno tri tjedna, što po mnogima nije dovoljno za napore koje će iziskivati nastavak sezone nakon dvomjesečnog perioda mirovanja.

“Mi u Hrvatskoj volimo trenirati puno i pametno, ali sad će biti puno važnije trenirati pametno. Treninzi moraju biti intenzivni i izazivati stres jer inače nema napretka, odnosno ako je trening prelagan, ne izaziva dovoljan stres da se aktivira mehanizam preživljavanja. Ali ako se trenira previše, to može uzrokovati blagi pad forme. Tako je na klasičnim pripremama, forma se prvo ruši, a onda podiže za početak natjecanja”, objašnjava Milanović.

Zato je ključno da se igrači tijekom nepredviđene stanke nisu zapustili, a Milanović smatra da su mogli raditi i na nekim nedostacima, što tijekom sezone ne bi bilo moguće.

“Na traci za trčanje može se raditi jako dobar bazični trening, a tijekom izolacije može se raditi na deficitima, na primjer na aerobnoj izdržljivosti, na stabilnosti ili mobilnosti određenih dijelova tijela… U kontaktu sam s reprezentativcima, oni svi imaju klupske i osobne programe koji su kod svih drukčiji jer svi imaju svoje navike i našli su način kako se najbolje održati u formi. Nije svako tijelo isto. Mogli su raditi i s loptom u dvorištu, ali naravno da to nije ni blizu pravom nogometnom treningu.”

U HNL-u, pogotovo u manjim klubovima, ne može se očekivati da igrači jednako kvalitetno rade kao nogometaši Barcelone ili Reala. Kakva je situacija u domaćem nogometu?

“HNS ima koordinatora za kondicijsku pripremu Ivana Krakana koji brine o tome da svi mladi igrači dobiju programe kućnog treninga, surađuje s klubovima, kontaktira sa svima i pruža podršku, posebno oko mlađih kategorija”, kaže Milanović, koji upozorava na velik problem na koji bi mogli naići mnogi sportaši kad natjecanja ponovno počnu.

“Potencijalni rizik kad krene prvenstvo je to što će biti puno utakmica u malo dana, kad se na to doda činjenica da igrači nisu prošli prave, duge pripreme, da se tijekom duge pauze nisu mogli idealno održavati, a ulaze u jak ritam, to će sigurno izazivati ozljede. Vrlo je individualno kome će koji dio tijela biti ugrožen, ali svakako će se trebati staviti naglasak na zdravlje stopala, koljena i aduktora. Oni su pod najvećim opterećenjem i na to će trebati paziti, posebno oni koji su ranije imali problema s tim dijelovima, a sad dulje vrijeme nisu bili izloženi takvoj vrsti stresa.”

Dobra je stvar, smatra Milanović, to što ne bi trebalo biti negativnih psiholoških posljedica uzrokovanih povratkom na posao.

“Svi jedva čekaju ući u trening s ekipom, a pogotovo utakmice. Sve su to veliki natjecatelji koji žive za to”, uvjeren je Milanović.

Preuzeto sa index.hr

Pratite nas

Poliklinika

Fitness

Kako do nas

Maksimirska 8 (Kvaternik Plaza)

Pronađite nas na karti

Fitness - radno vrijeme

pon-pet
subota
nedjelja

Poliklinika - radno vrijeme

pon-pet
08:00 - 20:00
subota
ne radimo
nedjelja
ne radimo

Javite nam se

Fitness
Poliklinika