Novosti

Kako preživjeti sjedenje

Manjak dnevnog kretanja postaje ozbiljan problem modernog društva. Istraživanja pokazuju da je sjedilački način života značajno povezan sa višom stopom smrtnosti, gdje se negativan utjecaj sjedenja od 8 i više sati dnevno bez dodatne aktivnosti izjednačava sa posljedicama pušenja i pretilosti.

Sjedilački obrasci dovode do neaktivnosti određenih mišićnih skupina obzirom da je mozak po prirodi majstor preživljavanja i kompenzacije. Jednostavno, ono što ne koristi, zaboravlja.

Bolovi u leđima, kruti pregibači kukova, zategnuta stražnja loža, bolovi u vratu i između lopatica.. zvuči poznato? Sve su to posljedice sjedilačkog načina života i višesatnog provođenja vremena u istoj poziciji.

Koji način sjedenja je najbolji?
Obzirom da je čovjek biće koje živi od pokreta, tako je i promjena položaja prilikom sjedenja, stajanja ili ležanja najbolja stvar za naše tijelo. Tijelo se lakše nosi sa dinamikom neko statikom. Je li lakše stajati u mjestu ili hodati. Probajte stajati u mjestu bez promjena oslonca dulje vrijeme, zatim to usporedite sa hodanjem u istom vremenskom periodu. Mislim da shvaćate.

Isprobajte alternative sjedenju i stajanju za vrijeme vaših dnevnih zadataka kod kuće ili na poslu ukoliko posao to dozvoljava. Idealno za vrijeme koje inače provodimo pred ekranima, poput rada na računalu, gledanja televizije ili igranja videoigara.

1. Stajanje
2. Stajanje sa povišenjem
3. Sjedenje na pilates lopti
4. Dvonožni visoki klek
5. Jednonožni klek
6a. Jednonožni klek 45 bočno
6b. Jednonožni klek 45
7. Jednonožni klek 90
8. Jednonožni niski klek
9. Jednonožni niski klek 45
10. Čučanj
11a. Dijamantni položaj dorzalna fleksija (ekstenzija nožnih prstiju)
11b. Dijamantni položaj dorzalna fleksija (ekstenzija nožnih prstiju)
12a. Dijamantni položaj plantarna fleksija
12b. Dijamantni položaj plantarna fleksija
13. Sjed četvorka
14. Turski sjed